Dit zal zo herkenbaar zijn; B2B bedrijven willen wel, maar nu even niet. Druk, druk, druk.

werken aan je online zichtbaarheid

“We zijn met hele uitdagende projecten bezig”, vertelde een manager van een technisch bedrijf. De technische branche en ook de zakelijke dienstverlening, mogen in hun handjes klappen. In tegenstelling tot andere branches, hebben zij geen last van de corona-situatie. “Vertel!”, riep ik enthousiast. Ja, dat wilde hij wel, maar nu niet. Later. Het is echt […]

Een one-night stand of een relatie?

One night stand of een relatie met klanten?

Een one-night stand of een relatie?  Het spel van versieren. Wie vindt het niet spannend? Je zet je beste beentje voor. Speelse blikken, subtiele aanrakingen, een beetje fluisteren. Je doet je best om aardig en attent te zijn en als je dan aandacht krijgt, wauw! Je bent zo trots als een pauw, zeker als ook […]

Alsjeblieft, kies jij voor ons? Vacatures.

De zoektocht naar ‘the perfect match’. Onlangs hoorde ik weer een bekende noodkreet van een directielid van een adviesbureau in de bouw: “Wij verzuipen in het werk en nieuwe collega’s vinden wij niet.” En dat geldt voor veel (kennis)bedrijven in de B2B. Zij worstelen nog steeds met het invullen van hun vacatures. Het vinden van […]

Reutelt jouw bedrijf ook over eigen producten of diensten?

“Sommigen bedrijven blijven maar reutelen over eigen producten of diensten”, las ik net in een artikel van Cor Hospes. Vandaar zijn pleidooi journalisten in te huren voor het samenstellen van een ‘contentplatform’.   Contentplatform en de marketeer Een contentplatform is een soort ‘thuisbasis’ van waaruit een bedrijf kennis deelt, via allerlei communicatiemiddelen, om de doelgroep […]

Een bijzondere opdracht roept herinneringen op.

1977; ik sluit een heerlijke schooltijd af. De laatste vijf jaar heb ik genoten op HAVO Oud Vroenhoven in het, voor de inwoners van Maastricht en omgeving, bekende voormalige klooster aan de Tongerseweg. Ondanks het imposante gebouw, heb ik mij hier zeker niet verloren maar heel vertrouwd gevoeld. Als middelbare scholieren en uiteraard luidruchtige pubers, werden […]

Waarom verstop jij jouw medewerkers?

Hoe trek je in tijden van krapte op de arbeidsmarkt goede medewerkers aan? Het is een vraag die vele werkgevers bezig houdt. Lilian besteedt in haar blog aandacht aan employer branding en geeft je 5 tips en aandachtspunten om op te letten. Het artikel is dan ook meer dan de moeite waard om even te […]

Bullet points voor samenvatting LinkedIn

Bullet points voor LinkedIn

Om het lezen van bijvoorbeeld je samenvatting op LinkedIn gemakkelijk te maken voor je bezoeker, staan hieronder enkele bullet points die je kunt toevoegen. Selecteren, kopiëren en plakken in je tekst. Easy does it. Overdrijf echter niet, het hoeft geen kerstshow te worden 😉 Succes!   Vinkjes ✓ ✔ √ Opsommingstekens ■ ♦ ◆ ● […]

De medewerkers van vandaag en de klant van morgen

Medewerkers van vandaag en de klant van morgen

De economie trekt aan en wij rennen hard. De dagelijkse hectiek vraagt onze aandacht. Vergeten we daarbij soms ook niet onze medewerkers of collega’s? Verwaarloos je die, dan verwaarloos je indirect ook je klanten. Terwijl de meeste bedrijven overtuigd zijn van hun geweldige klantgerichtheid en deze noemen als dé belangrijkste USP! Lees het blog van […]

Ieder bedrijf een pyromaan….?

Een haardvuur

Een pyromaan heeft een onweerstaanbare drang om brand te stichten.
Vuur is magisch, krachtig en heeft een mysterieuze kracht op veel mensen. Maar een pyromaan in de organisatie?