Aantrekkelijk zijn én blijven.

Ger Penders op bedrijfsbezoek bij Doyen Meubel- en interieurwerken | Foto Kim Roufs

De website is online. Yes! Een diepe zucht van een van de directieleden maakt duidelijk dat hij blij is dat het ‘project website’ is afgerond. Hij is trots op het eindresultaat. Klaar!

Wij praten nog even na. Klaar? Niet echt. De fundering van zijn online aanwezigheid is gelegd; en nu stappen maken!
Vergelijk het met een bouwproject; met alleen een fundering wordt het moeilijk kopers voor je huis te vinden. Zelfs als het huis klaar zul je hard moeten werken om geïnteresseerde kopers aan te trekken.
Denk hierbij aan het inschakelen van een makelaar, bezichtigingsdagen, flyers en advertenties. Zo ook met een website.

 

Dynamische website 

Deze directeur is geen uitzondering in het MKB. Er wordt wel een budget gereserveerd voor een website en het technisch onderhoud, maar niet voor het aantrekkelijk houden van de site. Een dynamische website laat zien dat jouw bedrijf sterk, actief en bloeiend is. De inhoud van de website moet de (nieuwe) klant aanspreken, vertrouwen geven en meerwaarde bieden, zodat de klant voor jou kiest. Actuele relevante informatie voor de (potentiële) klanten zorgt voor klantbehoud en klanttoename. Jouw bedrijf wordt er succesvoller van! Een statische website verliest snel zijn waarde.

 

Voordat wij aan de slag gaan bij een bedrijf bespreken wij altijd de opvolging van de bouw van de website. Is er budget en/of menskracht beschikbaar? Vaak wordt dan instemmend geknikt. Gedurende het proces raakt deze noodzaak vaak naar de achtergrond. Na een enthousiaste oplevering neemt de dagelijkse hectiek het over. Een gemiste kans voor het bedrijf.

 

Niet sexy, wel klantgericht

Een bedrijf dat niet in deze valkuil getrapt is, is het accountants- en belastingadviesbureau Euregio HabetsRoyen. Tijdens de bouw van de website werd hun positionering steeds duidelijker. Een ‘niet-sexy’ bedrijf werd in haar profilering een persoonlijke en aantrekkelijke bedrijfsadviseur voor het MKB in de Euregio. ‘Samen sterk in de regio’ werd de pay-off.

De klanten kregen, door middel van foto’s én video op de homepage, een prominente plek op de website.

 

Kennis is macht. Kennis delen is kracht.

Onder het item ‘Uit de praktijk’ schrijft een van de vennoten korte blogs met tips voor het MKB. De authenticiteit en de toegankelijkheid van zijn verhalen, met de nodige humor, worden door de lezer op prijs gesteld. Wist jij dat websites met blogs 55% meer bezoekers trekken?

Ook de interviews met mensen die van grote invloed zijn of waren voor het bedrijf, geven niet alleen een inzicht in het bedrijf, maar dragen bij aan het vertrouwen van de klant voor Euregio HabetsRoyen. Daarnaast zijn de laatste wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving voor werkgevers eveneens beschikbaar. De op handen zijnde klantendagen, krijgen t.z.t. natuurlijk ook een plekje op de website. Kortom; een dynamische website als informatiebron voor het MKB in de Euregio!

 

Google ‘loves content’

Jouw blogs of andere actuele informatie (content) wordt gewaardeerd door de zoekmachine Google. Google zet namelijk actuele en relevante content bovenaan de zoek-resultatenlijst. De klant zoekt naar zijn specifieke informatiewens en wordt geleid naar jouw website. Door analyse van het websitebezoek weet je als bedrijf precies welke pagina’s het meeste gewaardeerd worden en kun je jouw informatie hierop aanpassen.

 

Kompas

Euregio HabetsRoyen zet uiteraard ook social media in. Beperkt, maar effectief. Deze online platforms zorgen niet alleen voor interactie met de klanten, maar ze leiden bezoekers naar nieuwe content. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld het sturen van een digitale nieuwsbrief naar jouw relaties. Deze communicatiemiddelen werken als een kompas naar je website.

 

Blijvende klantmagneet

Kortom, werk aan een website die aantrekkelijk is en blijft. Reserveer hiervoor een budget. Niet alleen voor de bouw van de website, maar ook voor de blijvende aantrekkingskracht. Een dynamische website zorgt voor vergroting van jouw naamsbekendheid en verbinding met je (potentiële) klanten.

Je business groeit; het team van Euregio HabetsRoyen weet er alles van!

 

Lilian Zeekaf

Foto; Ger Penders op bedrijfsbezoek bij Doyen Meubel- en Interieurwerken / fotograaf Kim Roufs

Interesse in een mogelijke samenwerking? Laten we een kop koffie drinken.